Chrome ayarlar kısmından proxy araları kısmına tıkladığımızda bir menü gelir önümüze. (İnternet explorer’ın ayarlarıdır aslında bu). Bu menüden LAN settings(Yerel ağ ayarları) kısmından Otomatik algılama işaretini kaldırırsanız, ışık hızında siteleriniz açılacaktır.
Bu aynı zamanda yandex browser için de geçerlidir. (O ada aynı motoru kullanıyor zaten)
]]>
Çözümü ise basit bir Kayıt Defteri elemanını değiştirmekten geçiyor.
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Attachments\ScanWithAntivirus
Uzun uğraşlar sonucu bu yöntemi buldum ve benim sorunuma çözüm oldu. Umarım aynı şekilde sizin sorununuza da çözüm olabilir.
Önemli Not: Burada yapılacak tüm değişiklikler sonucunda oluşacak olumsuz durumlar, değişiklikleri yapan kullanıcının kendi sorumluluğundadır. Değişiklikleri yapmadan önce Kayıt Defteri’nde Dosya menüsünden Ver diyerek bir yedek almanız önerilir.
]]>Örneğimiz şöyle olacak :
1 adet test.html sayfası,
1 adet test.php sayfası.
test.html içeriği
test.php in iframe <br /> <iframe src = 'test.php'>
test.php içeriği :
<?php
header("X-FRAME-OPTIONS: DENY");
echo "hello world";
?>
Görüldüğü gibi, php dosyamızda bir adet header gönderiyoruz, ve burada Frame seçeneklerini DENY yani engellemesini söylüyoruz.
Böyle olunca örneğin chrome ve mozilla’da iframe içinde “hello world” yazmıyor, çünkü request’i deny üstteki header’dan dolayı ediyor.
Chrome ek olarak konsol’a bir uyarı da basıyor.
Ekran görüntüsü de chrome için şu şekilde oluyor. 
Chrome web store linki budur : https://chrome.google.com/webstore/detail/tab-wrangler/egnjhciaieeiiohknchakcodbpgjnchh?hl=en
Ayarlar sekmesindeki güzelliklerden bazıları şu şekilde;
Ayrıca kapattığı sekmeleri de yok etmiyor, saklıyor.
Eklentiyi kurduktan sonra browserın üst kısmında simgesi beliriyor zaten, oradan istediğiniz şekilde ayarlarsınız.
]]>Kullanabilmek için, buradaki adrese(https://www.facebook.com/about/messenger-for-firefox) gidip, öncelikle kullandığınız Firefox güncel değilse güncelleyiniz, ardından da Aç butonuna tıklayarak bunu browserınıza ekleyiniz.
Ben denedim, Facebook’u son zamanlarda sadece Messenger kısmı için kullandığımdan dolayı oldukça kullanışlı geldi 
]]>
Diyelim ki sitenizin ön yüzünde çağırdığınız bir image dosyasını aynı isimle değiştirdiniz. Veya css dosyanızda yazmış olduğunuz bir css kuralını düzenlediniz.
Uyguladıklarınız :
Sayfayı yeniden yükleme : Normalde developement ortamında expire cache kullanmıyorsunzdur. Bu noktada f5 yapınca içeriğin değişip değişmediğine göre yeniden yüklenmesi gerekir. Chrome bunu yapmıyor.
Sayfayı CTRL + F5 (Pragma : no-cache) ile çağırmanız : Bu işlem ile server’a “dosya bende değişmese de illa yenisini gönder” demiş oluyoruz. Ancak gelin görün ki Chrome bunu da yemiyor.
Çözüm: CTRL + Shift + Delete e basıp, tüm önbelleği temizlerseniz(bir süredir temizlemiyorsanız bu işlem yaklaşık 1 dk sürüyor benim) çözüme ulaşabiliyorsunuz.
Ek olarak : Eğer geliştiriciyseniz, Chrome’da F12 ye basınca açılan geliştirici gereçlerindeki ayarlar kısmında (sağ alttaki dişli işaretine tıklayınca açılır) bu kısımdan çeşitli önbellekleme ayarlarını devre dışı bırakabilirsiniz. Ancak bu da sizi kesmeyecektir. Emin olun.
]]>Günümüz browser’ların en etkili kullanması gereken şey belki de javascript. Peki hangi browser javascript parse işleminde daha hızlı? Veya hangisinin hangi özellikleri var? Herkes bir şey mi iddia ediyor? Sizi hemen şuraya alalım :
http://www.webkit.org/perf/sunspider/sunspider.html
SunSpider, bir javascript kıyaslama aracıdır. Bu kıyaslama aracı, browser’in sadece Javascript dilinin motorunu test eder. DOM veya diğer API özelliklerini test etmez ve kıyaslamaz. Aynı browserin farklı versiyonlarını da kıyaslamaya imkan verir. Bu görebileceğimiz en objektif test olduğu söylenmektedir.
—-
Ek olarak bir de Browser’inizin html5 puanını öğrenmek isterseniz, hemen tek tıkla bunu da öğrenebilirsiniz. HTML5 olarak da neyi yapabilip neyi yapamadığını öğrenebilirsiniz. Buyrunuz : http://html5test.com/
html5test.com
]]>http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/21493851.asp linkinde okuduğumuz yazıda belirtildiği gibi aslında çok da önemli değil, bilgisayarınız kontrol altına alınıyormuş o kadar.
Tıpkı http://dubluve.net/2012/01/11/internet-explorerdan-muhtesem-reklam/ buradaki gibi, önemsiz yani. Bundan sonra ne reklamı yapacak çok merak ediyorum açıkçası 
%100 güvensiz browser, ie. hacklenmenin doğal yolu!
]]>Ping bile atamıyorsun, çünkü chrome , işletim sisteminin dns ayarlarının önüne geçiyor. Böyle olunca siteyi açmanın yolu ancak bir proxy üzerinden ( çok çirkin) yapılabiliyor.
Bu durumda örneğin safari açıp istediğim siteye girebiliyorum. Sonra da chrome da düzeliyor.
Benimle aynı şeyi düşünen http://www.labnol.org/software/webpages-not-opening-in-google-chrome/13041/ buna bir çözüm önermiş.
Sanki bu siteye ilk defa gitmeye çalışyıor ancak gidemiyormuşcasına bir hata alıyorsunuz.
Çözüm basit aslında İngiliz anahtarı menüsü -> Ayarlar kısmından, gelişmiş seçenekleri göster e tıklayın. Oradaki gizlilik bölümünde “Sayfa yükleme performasını iyileştirmek için ağ eylemlerini tahmin et (Use DNS pre-fetching to improve page load performance.)” seçeneğini seçili olmayan hale getirin. Bu birazcık site açılma hızında performans kaybettirse de, işe yarıyor.
Not: Bilgiler, en güncel versiyon olan 21.0.1180.75 versiyonuna göre verilmiştir. Chrome sürekli kendini güncel tuttuğu için sizlerin de versiyonu yüksek ihtimalle budur.
]]>